måndag 11 juni 2012

Ush! Dessa hormoner

Hormonerna är riktigt jobbig och jag kan säga att jag önskar att detta inte skulle komma tillbaka.
Jag vill inte hamna i klimakteriet igen!
Tyvärr är detta inte ett val jag har och kommer förmodligen få gå igenom detta ett antal gånger till under min livsperiod.

Att spruta in hormoner i sin kropp är inte okej för fem öre.
Men tyvärr har man inget val i denna sits.

Det är intressant hur folk reagerar när man berättar att man är i klimakteriet efter att dem fått höra hur gammal man är.

- Vad sa du? Är du i klimakteriet?
- Ja precis, ett konstgjort klimakterie.
- Meen hur gammal var du? (med en låg röst)
- Jag är 24 :)
- Jahaa (precis som att dem nu förstod)

Men ja det är väl sånt man får ta, man får skämta bort det lite.
Jag är öppen med min sjukdom och har inget att skämmas för.
Det är inte heller så lätt att förklara att man har "mensvärk" för någon som aldrig haft dem problemen.

Min syster har aldrig ont! Möjligtvis den första dagen och det är ytterst lite.
Jag avundas alla som slipper ha ont hela tiden.

Det påverkar inte bara kroppen utan ens mående med.
Man blir så trött på att jämt ha ont!!
Eleni

Inga kommentarer: