tisdag 12 juni 2012

Estradot 37,5 mg - Östrogen plåster

Igår var jag och hämtade ut mina nya plåster. Dessa är med högre styrka men svagare en livialen jag hade tidigare. När jag tog ut en för att byta plåster ser jag att dem är nästan dubbelt så stora :(
Det betyder nu att det är svårare att hitta en ny palts att sätta plåstret på.

Jag sätter dem nere vid livmodern/äggstockarna och den ytan är inte särskilt stor :(
Den drar även bort alla dem små fjunen vi har på kroppen haha :(

Jag har inte så mycket att berätta om denna riktigt ännu eftersom det är min första dag idag men än så länge har jag inte märkt någon skillnad

Uppdatering - 18/6 2012

Nu har jag haft plåsterna en tid och jag kan säga nu att dem inte hjälper, tyvärr.
Jag svettas som en tok och jag börjar bli riktigt frustrerad, dem är dubbelt så stora än de jag hade tidigare. 
Alltså tar dem mer plats på magen, klistret är inte alls lika bra och jag känner att effekt är likvärdig som tidigare dos.
Ska skriva ner fördelar och nackdelar nedan

Fördelar: 

* Jag upplever att slemhinnorna börjar kännas lite bättre en tidigare, alltså lite mer hormon i kroppen än tidigare
* Hmm ja det var faktiskt det :)

Nackdelar:

* Större plåster, det är jobbigare att trycka till 
* Sitter inte riktigt som det ska
* Troskanten går emot ofta eftersom man inte får sätta plåstret på samma ställe 
* Man har inte riktigt plats för att byta till ett oanvänt ställe
* Klistret är sämre än det andra på 25 mg
* Upplever ingen förbättrad effekt

Uppdatering - 4/7 2012

Det har fortfarande inte skett någon förändring med plåsterna.
Men jag undrar över en sak, när man sätter plåstret på antingen höger eller vänster sida så känns det ibland som att det gör extra ont vid just den äggstocken. 
Detta kanske är en tillfällighet men jag funderar ofta över det. 

*Svettas lika mycket
*Humöret kan skifta snabbare med dessa plåster (enligt sambon ;) )
* + Har inte haft migrän på ca. 1 vecka (hoppas på att den inte kommer bara för det nu)


Uppdatering - 30/7 2012

Vill visa er hur stort det är. Min hand är väl normalstor så ni får ett hum om hur stort själva plåstret är :)


Eleni

Inga kommentarer: