fredag 8 juni 2012

Klarar man sig utan varmvatten?

I alla fall i duschen :)

Men jag tror inte riktigt att vi förstår hur beroende vi är utav allt vi har runtomkring oss.
Igår hände det något med rören här i Kalmar, vilket gjorde att vi inte hade tillgång till varmvatten.

Senare på kvällen trodde jag det skulle vara igång och gick inför att ta mig en dusch.
Det börjar med att det är lite sådär ljummet, okej tänkte jag, det kommer säkert sätta igång snart.
Men nej!
Jag stod där huttrandes och längtade så efter mitt kära varmvatten!

Det blev en extremt snabb dusch och det var inte skönt alls!

Men det fick mig att fundera på hur olika vi är i olika miljöer.
Jag är en person som alltid fryser, ibland sover jag tom med strumpor :)
Jag duschar med jätte varmt vatten och älskar solen.


Tyvärr ser man inte mycket utav den här men när vi åker till Grekland är det svårt att det ibland kan vara svårt att andas och då svettas jag under natten och sover knappt med ett lakan.
Jag längtar efter att få duscha kallt :)

Är det klimatet här som gör mig frusen?


Bild lånad från google


Eleni

3 kommentarer:

Hannasinspo sa...

Hej! Vad kul att du tycker om min blogg. Jag har precis tagit examen från en utbildning som heter Inredning och Butikskommunikation vid Linnéuniversitetet i Växjö. Det är en tvåårig utbildning och intagning sker med arbetsprover. Den innehåller både företagsekonomi och design, vilket jag tycker har varit väldigt bra. Jag är nöjd, och utbildningen utvecklas hela tiden. Linnéuniversitetet ligger på Campus, vilket innebär att man har allt runt omkring sig. Man lever ett riktigt studentliv och bor man i stan blir man lite avskild från detta. Men det väljer man ju själv. Sök om det låter intressant :) Två år går fruktansvärt fort!

Ville Niskanen sa...

Jag har smått panik inför min minisemester i Finland. Har hyrt en stuga utan varmvatten och toalett..... Panik! haha

Unknown sa...

Haha det kan jag förstå!
Man känner sig lite konstig som tycker att det är/skulle vara jobbigt att vara utan dessa bekvämligheter men vi kanske ska tänka på att vi har ju faktiskt klarat oss utan detta tidigare :)

Ett tips innan du duschar
Stek så länge du kan i solen så det kalla vattnet känns skööönt :)
Det med toaletten är ju ett större problem.
Dels för alla djur som kan krypa upp på en och att man känner sig så utblottat.

Jag hoppas på att du får en trevlig semester utan en massa insekter lite överallt :)