torsdag 27 september 2012

Platt mage?

Alltså detta är för första gången någonsin i mitt liv som jag har gått upp så mycket (förutom när jag var gravid) i vikt.
Har lagt på mig 5 kilo på knappt en månad och visst är det positivt när man varit en liten och nätt tjej men jag klarar inte att ha en mage som gör att jag ser ut att vara gravid i 4:e månaden.

Nu kanske många tycker att detta är provocerande men det får stå för dem.
Jag lägger gärna på mig på rumpa, bröst, lår armar ansikte ja allt förutom magen.

Jag har endometrios som många vet och det gör att min mage redan är extremt svullen.
Det gör ont! Trots olika sorts dieter lyckas jag inte få ner magen (det sista är att bli vegan :S) 

Man får även tänka på att min mage redan töjts vid tidigare graviditet och det stör mig inte alls.
Men jag vill vara fin för mig! Min sambo kan inte bry sig mindre och blir galen på mig som säger att jag vill träna.
Men jag vill försöka hålla min i form speciellt när en ny operation ligger så nära.


 Hur får man en platt fin mage som inte ser för tränad ut?
minendo, platt mage tjej, platt mage, hur får man en platt mage, snygg mage

Denna tycker jag är fin, men vill inte ha en stenhård mage. 


Eleni

6 kommentarer:

Tove sa...

Jag har samma problem haha, just nu har jag inte ens koll på min vikt men i vintras hade jag gått upp ca fem kilo på ca ett år... jag har alltid tränat 4-5 ggr i veckan, friidrott. Sen träffade jag min pojkvän och blev sambo-fet så att säga hehe.
Man kan ju tycka att det vore lätt för mig att bara dra ut och börja träna igen men det är inte så enkelt när lusten typ är helt borta...

Men träning kan jag! Så mitt tips till dig för en platt mage är joggingrundor, 2-3 ggr i veckan, kombinera med simning 1-2 ggr i veckan. Elle rbyt ut något löppass till ett simpass istället. Gör dagliga sit-ups, kanske 20x3, då har du gjort 60 st på en dag liksom. Du blir stark men inte hård. Du måste kombinera med rygglyft och liknande för att behålla en rak hållning i din kropp. :)

elin sa...

gillar inte hleler när det ser för tränat ut!

Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

Amanda -fotograf&webbdesigner- sa...

Läste allt du skrev och ska rekommendera dig till min kompis som ofta får sjukt ont :(

Unknown sa...

:)
Kan vi göra!

Unknown sa...

Ja gör så!
Sprid det gärna vidare så fler tjejer kan bli hjälpta!

Ella sa...

Vil du göra bloglovinbyte? :)
Lägger till dig nu iallafall!