söndag 29 juli 2012

Varför skämmer folk ut sig???

Jag är ofta extremt uttråkad och tidigare satt jag ofta ute och rökte cigg efter cigg, drack en kopp kaffe och fortsatte röka men nu när jag inte röker längre blir jag extremt rastlös emellanåt.
Oftast läser jag olika bloggar för att få tiden att gå.
De flesta bloggar handlar om andras liv, bloggar som släpper in en i deras liv. De delar med sig utav deras känslor och på något sätt känner jag ofta igen mig.

Men ibland hamnar jag på "kända" bloggar och blir chockad utav deras material.
I Sverige har vi något som heter yttrandefrihet och det betyder att vi har rätt att yttra oss i princip om vad som helst tragiskt nog. (kommer till det senare)
När olika tjejer lämnar ut sig halvnakna och spelar in sig själva, säger de mest vulgära orden dem kan komma på, ja då undrar jag vad det är som händer.

Gör man verkligen allt i sin makt för att bli "känd"??
Och hur länge är man "känd" sen när man folket struntar i en?

Jag börjar faktiskt tycka synd om dessa människor, de flesta är ju faktiskt vuxna och kan göra precis som dem vill. Men jag kan inte låta bli.
Varför kan inte någon säga till dem att det inte behövs.

Hur svårt kan det vara att säga :
Du behöver inte gå runt halvnaken för att få fler läsare.
Sluta skäm ut dig!
Du kommer ångra dig!

Vad är det för vänner som inte bryr sig?

// Eleni




Eleni

Inga kommentarer: