tisdag 31 juli 2012

Har fått nog nu!

Orkar verkligen inte med denna smärta längre.
Det är konstigt att även jag som lever med kronisk smärta har min gräns, ibland tror jag faktiskt att jag är gjord utav stål men jag är lika mjuk som bomull.

Jag misstänker att det är spiralen som orsakar dessa nya problem och tänk att den ska sitta där i 3 månader eftersom att det är "prövningstiden". Jo visst, det kanske funkar för för icke endo-tjejer om det är så att man bara blöder. Men att gå runt med denna eviga smärta, ja det orkar inte ens jag som är "van".

Ringde iaf till gyn och det lät så här:

Jag stod inte ut mer och ringde gyn nu. 
Samtalet lyder:
- Hejsan det är Eleni. Du kanske vill börja med mitt personnr?
- Nej, vad gäller det? (spydigt igen)
- Ja jag satte in en spiral för lite mer en två veckor sedan och nedregleras under tiden men jag har så ont nu att jag inte står ut. Du vill kanske ta mitt personnr nu?
- Ja det är klart :)

Herregud! Vad är detta, när jag säger att hon behöver ta mitt personnr ska hon inte vara spydig. Jag försökte förklara allt och berättade att jag gjorde en MR förra veckan. Vet ni vad hon säger då?
Det skulle vara spännande att se hur det ser ut så ska be läkaren titta på den??
Är jag någon jävla cirkus eller? :'(

Väntar på att hon ska ringa tillbaka under dagen och berättade även att jag har väntat länge på att ringa för att jag känner att ingen tar mig på allvar. Hon blev lite ledsen då och sa att jag INTE skulle känna så.

NO SHIIT!! Det är ju NI där i vården som behandlar oss som skit och får oss att känna oss dumma när vi ska ringa in.



Jag vill säga att det finns underbara sköterskor och läkare som har tagit hand om mig, tyvärr är dem så få så det negativa höjs :(
Eleni

Inga kommentarer: