måndag 30 juli 2012

Drömmar eller mål? - Att göra lista för 2012

Jag är en människa som funderar väldigt mycket.
Ofta drömmer jag mig bort och vill kanske lite för mycket.
Men vem är det som säger att jag drömmer egentligen?
Varför kan jag inte göra dem sakerna jag vill?

Ska Endometriosen får stoppa mig? Jag kommer ju ha denna sjukdom hela livet, ska jag då sitta hemma och gråta över allt jag inte kan göra pga det?
Nehe du!!!

Jag vet att sjukdomen stoppar mycket utav det jag vill göra men jag kanske inte behöver göra det direkt, just nu. Spelar det någon roll om jag gör det imorgon eller nästa år?
Tror inte det. Huvudsaken är väl att man gör det man vill.

Tänkte därför att jag ska skapa mig en lista över saker jag vill göra och sedan bocka av dem.
Vissa saker kanske jag kan göra innan årets slut och andra kanske tar längre tid men det räcker med att jag bockar upp dem så jag vet att jag SKA göra dem ;)

Börjar med något som jag verkligen vill få klart iår :

Att göra 2012


  • Ta mitt körkort (tyvärr så var jag tvungen att avbryta körandet och studierna pga endon)
  • Läsa klart kurserna till högskolebehörighet
  • Börja träna (bli lite starkare just för endon och mig själv)
  • Kämpa för att försöka sluta med så mycket smärtstillande som det går
  • Gå på bio oftare med min sambo
  • Börja baka minst 1 gång i månaden igen
  • Göra klart renoveringen i köket
  • Bry mig om mig själv mer <3


Eleni

Inga kommentarer: