onsdag 6 juni 2012

Läkarbesöket och rapport

Jag fick som sagt en akuttid till min läkare då min högra sida gör enormt ont.
VUL visade att jag hade små äggblåsor på den högra äggstocken men en tunn slemhinna.
Det betyder att jag fortfarande är nedreglerad men tyvärr så försvinner inte smärtan och det enda som har varit bra under denna tid är att mensen nu är borta.

Hon skickar en remiss till röntgen då hon tror att jag har härdar djupare in i kroppen som inte syntes på laparoskopin.
Känner mig ganska nervös inför det då man körs in i en liten "tunnel" och jag är "rädd" för trånga utrymmen.
Tydligen ska man kunna få lugnade medel under undersökningen och självklart ska jag be om det!

Efter nedregleringen med Gonapeptylen ska jag få mini-piller i dubbel dos och äta dem utan avbrott.
Problemet är att jag inte kan ta vanliga mini.piller, p-piller då jag reagerar på laktosmonohydratet och har migrän med aura.
Detta gör att urvalet för mig är väldigt begränsat.

Vi pratade även om citodonet
När man som mig har tagit citodon under en sån lång tid är det ganska självklart att kroppen skapar ett beroende.
Detta kräver att jag som patient kan prata om mina känslor kring att sluta och att min läkare är medveten om hur svårt det kan vara.

Vi vet inte heller hur jag kommer att reagera under nedtrappningen men jag ser framemot att få sluta med dessa tabletter!

Tyvärr är det inte aktuellt på långa vägar då smärtan ännu sitter i men när den dagen kommer så är jag förberred!

Jag äter add-backs - Estradot östrogenplåster mot biverkningarna och ska nu få en högre dos.
Istället för 25 mg ska jag nu få 37 mg men dem ska användas på samma sätt som innan.
Jag hoppas på att dem hjälper mig mer då jag är trött på att svettas, må dåligt och inte kunna sova!
Eleni

2 kommentarer:

Patriciaᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Åh vad tråkigt det var att läsa det här. Hoppas du får må bra snart.

Kram

Unknown sa...

Ja tyvärr så är det så det ser ut just nu.
Tack för din omtanke :)

Kram