söndag 15 april 2012

Jag vann, mitt ägg var starkast!!

Igår var jag iväg hela dagen hemma hos mamma, sambon var iväg och hjälpte en kompis med bilen så det var jag och hundarna.

Vi käkade grillat och knäckte ägg. Igår började den grekiska påsken och vi inväntade klockslaget för att önska varandra glad påsk.

Jag minns när jag var liten, det var alltid lika roligt att tävla om vems ägg som var starkast.
Alla väljer varsitt kokt ägg och så vänder man upp den spetsiga delen och knäcker. 
Självklart så knäcks/spricker ju äggen och starkast vinner.

När ägget knäcks betyder det pånytt födelse och det fick mig att fundera.
Allas ägg knäcktes och jag stod kvar med mitt hela ägg, min lillebror ville fortsätta knäcka eftersom han ville stå som vinnare men att hans ägg hade knäckts tydde på pånytt födelse. 
Vad stod mitt ägg för då?

Ett litet slag i magen och tankarna började snurra.

Men nej, jag skulle inte se det som något negativt, det var ju positivt. 
Jag var starkast!!


Eleni

Inga kommentarer: