söndag 18 mars 2012

Mensvärk och migrän

Då var det en ny dag, dags att städa upp sen igår och lägga sig med tens-apparaten och vila upp sig.

Smärtorna ökar så fort jag är igång, tror att det har med härdarna i ligamenten att göra.
Jag undrar när man ska få känna sig som vanligt, att få vara sig själv. Le och skratta och slippa tänka på alla smärtor.

Det är tufft när inget hjälper, och vem lyssnar när man säger att man har mensvärk.
Det är ju vanligt, ALLA tjejer har ju mensvärk.
NEJ säger jag, detta är inte vanlig mensvärk.
Mensvärk är första dagen man får mens, lite molande värk som går över med Panodil, Alvedon.
Det är inte mensvärk när man inte kan röra sig och dubbelvikt och skakar av smärta!!!

Varför är det ingen som har berättat om detta? Är det för att det är en kvinnosjukdom?

Migrän har jag alltid haft men ihop med nedregleringen blir det bara värre. Kroppen värker och migränen stänger in mig i ett litet rum, ögonen går i kors och det gör ont av att bara andas...
Detta måste ta slut snart!!!
Eleni

Inga kommentarer: