fredag 16 mars 2012

Läkarens samtal...

Det gjorde min dag så mycket bättre!
Äntligen börjar hon förstå och ta mig på allvar. Nu sjukskrev hon mig och hon skulle kolla med en några andra läkare för en komplettering till min behandling.
Jag behöver förmodligen få en liten dos östrogen för att lindra alla dessa biverkningar.

Smärtan är fortfarande densamma och tom värre vissa dagar.
Just nu tar jag fortfarande min dos Citodon/Panocod varje dag och det hjälper lite grann.
Jag hoppas på att få en bättre smärtlindring så jag kan få slippa att känna denna konstanta smärtan :(

Jag pratar mycket med en annan vän som även hon har endo och det hjälper. Hon får mig att skratta och hon förstår var jag menar när jag är trött och har ont. Jag behöver inte spela något eller försöka förklara gång på gång. Det är otroligt skönt att ha någon som vet hur det är!
Eleni

2 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Så skönt att du fått mer hjälp från läkaren! När jag hade sånnadär spännande sprutor mådde jag lite mindre dåligt iaf av lite östrogentillägg, hoppas du kan bli hjälpt av det också.
Förstående vänner är helt klart gult värt! :)

Unknown sa...

Ja verkligen! Jag hoppas så innerligt på en förbättring så småningom men efter ett tag blir man så trött. Trött på att det gör ont!
Ja, vänner som förstår är verkligen guldvärda. Det är människor du får leta efter tyvärr då folk inte förstår vad detta är för sjukdom och tar avstånd. Det är tufft när man behöver dem :(