fredag 17 februari 2012

Gårdagens bravader

Igår kände jag att jag hade orken till att storstäda.
Sagt och gjort. Började ordna upp i köket och donade så kastrullerna smällde.
Kände att jag hade mycket energi och ville göra allt så bra som möjligt.
Jag hade en plan framför mig, först gör jag det, sen gör jag det.
Efter städningen skulle jag ta mig en kopp kaffe och begrunda mitt vackra hem och små le lite för mig själv.

När jag kommer in till sovrummet är det dags att skaka täcket och bädda rent.
Då upptäcker jag en hårtuss vid sambons kudde.
När jag ska ta bort den ser jag att det är något vid på/i hårtussen.
Tar tag i den och känner att det är blött.
J*vla hundar tänker jag, vad har dem gjort nu. Tar bort den och spolar ner den i toaletten och mumlar några verser för mig själv, medan hundarna tror att jag pratar gullespråk med dem.

Jag går tillbaka till sängen för att ta upp vårt gigantiska täcke som är större en vad jag är och märker att det är en stor fläck mitt på!!
Vad är detta nu då?
Luktar lite försiktigt, och ryggar tillbaka snabbt som ögat blinkar.

HAR HUNDEN PISSAT I SÄNGEN?
Nej, men han har spytt :(

Jaha, planen gick i kras. Hur skulle jag göra nu?
Ett dubbeltäcke som väger enormt mycket hade hundspya mitt i.
Bra att jag höll modet uppe! Jag lyfter bort lakanen och tar in täcket i BADKARET, ja precis i badkaret.
På den gamla goda tiden kunde man tvätta kläder i baljan, detta var min balja.

Det var bara att vika upp ärmarna och sätta igång tvättningen.
Av någon anledning tyckte hundarna att detta var något roligt och ville in i badkaret samtidigt som jag står där och tvättar som en galning. Skrubbar medan min svett rinner från pannan.

Men, jag lyckades och täcket blev rent. Det torkade och nu har vi det alldeles rent. :)

Det blir inte alltid som man har tänkt sig, det blir bara lite annorlunda!!

Bild på boven i dramat kommer nedan.
Eleni

1 kommentar:

Tessie Kalpaka Elgan sa...

Snutt!!!!!!!