tisdag 25 september 2012

På vårdcentralen

Idag när jag var på vårdcentralen och satt och väntade kom det in en gammal tant.
(Egentligen möttes vi redan utanför men det är en annan historia)
Denna vårdcentral ser ut på ett speciellt sätt så när man precis kommer in finns det ett väntrum till vänster som är avskärmat och till höger in i en liten korridor är receptionen. Bla bla tänker ni, kom till saken nu.

Iaf, jag tog en kölapp och sätter mig bredvid tanten.
Hon har en stor handväska och ur den plockar hon ur en liten sminkväska.
Tar den med sig och går fram till en spegel och bättrar på sminket, efter det kommer hon tillbaka och hämtar sin lilla kam för att borsta håret. (Det har regnat hela dagen så allas hår såg ut som, se bild )
 ( "hejkomochhjälpmig - frisyren" )
Spretigt hår, ful frisyr, punkare

Nu kommer vi till det bästa. Den lilla tanten tar av sig sina boots och tar fram ett par klackar *blev imponerad* och frågar mig vart hon ska ställa bootsen :) Haha jag blev så impad för att hon verkligen orkade göra allt detta för att gå till LÄKAREN. Vem vill gå till läkaren?

Hon gjorde mig iaf glad och jag kommer leva på att hon som är så gammal tar hand om sig så mycket, varför ska inte vi unga göra det då?

- Tack till dig lilla tanten <3

Eleni

4 kommentarer:

Sophie sa...

Ja det ska bli kul att se hur skorna kommer se ut och hur kvaliteten kommer vara :)

tack :D

Ebba sa...

Men vad gulligt!

Unknown sa...

Spännande :)

Unknown sa...

Eller hur :)
Kommer leva på det länge hehe