onsdag 27 juni 2012

En hel del är på gång!

Idag var jag som sagt hos läkaren, detta var nog den bästa läkaren jag nånsin har mött under alla dessa besök.
Jag fick en remiss dit via en märklig läkare på vårdcentralen, han skickade en remiss till Allergi och Lungmottagningen. Vad jag skulle göra där hade jag ingen aning om och funderade många gånger på att avboka tiden. Men jag är otroligt glad att jag inte gjorde det!

Det visade sig att den märkliga läkaren hade ifrågasatt min allergi och mina astma-anfall utav NSAID-preparaten??

Tillslut kom den nya läkaren fram till att det inte ens fanns en anledning till detta så det blir ingen fortsatt utredning.

Utan det är faktiskt så enkelt att jag inte kan ta preparat som gör att jag får astma-anfall, jag kan inte ta medicin som innehåller laktosmonohydrat!

Men denna läkare var underbar, han lyssnade på mig. Han brydde sig om mig.
Jag berättade då att jag har bett om hjälp tidigare för att sluta röka men dem har bara avfärdat mig och bett mig ta kontakt med en akupunktör? :S

Han var snabb på att reagera och gav mig några tabletter för att sluta röka.
Jag ska bli rökfri på bara 1 månad!! :D

Jag tänkte att jag ska föra en dagbok på bloggen om hur det går för mig, i första hand är det för att jag själv ska kunna se tillbaka sen för att andra som kanske får just denna medicin ska kunna ta del utav min resa till att bli rökfri.

Medicinen heter CHAMPIX, det ska bli min nya räddning :)

Eleni

Inga kommentarer: