lördag 26 maj 2012

Funderingar... - Vad gör man sen?

Smärtan är ju fortfarande densamma, det enda som faktiskt har ändrats sen jag nedreglerades är att jag inte har fått mens på 2 hela månader!
Det är underbart att få slippa dessa jävla kramper under tiden, sen har jag ju ingen ägglossning och det hjälper det med!

Tyvärr är det allt annat än bra och jag vet inte riktigt vad som kommer att hända.
Jag funderar på att be om att få nedregleras 2 månader till eftersom jag fick mens de första två månaderna i behandlingen.
Anledning till att dem inte vill att man nedregleras längre en 6 månader i taget har ju med att skelettet kan skadas, men tänkte att jag fortsätter två månader till så får dem bara hålla koll på mig.

Efter nedregleringen vet jag inte vad jag ska göra eller hur jag ska behandlas eftersom jag inte kan ta något/några hormonpreparat.
Det är lite svårt att hitta något som passar mig.


Idag pratade vi lite om adoption, jag tycker att det är jätte skönt att vi kan diskutera detta då det är en stor del i ens liv.
Tänk om det är så att vi inte kan skaffa barn?
Då måste vi veta vart vi står och vilka alternativ som är aktuella för oss.

I första hand så ska vi försöka själva 3 månader i taget enligt min läkare. Det är det längsta jag får gå obehandlad, efter det så får jag nedregleras på nytt i 3 månader och så får det fortsätta.
Men då undrar jag hur länge ska jag behöva gå igenom detta?

Det tar något enormt på psyket att nedregleras :(
Eleni

Inga kommentarer: