torsdag 26 april 2012

Tråkigt väder & Det är inte så lätt alltid

Snart är det sommar men det enda tecken jag kan se är när jag hör fåglarna kvittra på morgonen.
Jag vill ha värme och sol, men det verkar som att vi ska vänta ännu längre innan det händer.

Nu har jag iaf prata med kuratorn på Gyn och har fått en tid, jag ska tydligen få lära mig att hantera smärtan, lära mig hur jag ska leva med den.
Jag vet inte hur det kommer att gå men jag är mottaglig för att lära mig.

Jag funderar över hur mitt liv ser ut nu och vad jag tänkte mig från början.
Tyvärr är jag inte ens i närheten förutom att jag har min älskade sambo och våra tre hundar.

Många tar för givet att "skaffa" barn som om det vore lika enkel att beställa något från en postorder, sanningen är den att det inte alls är så lätt.
Vissa par har det lättare en andra men ofta krävs det månader av försök för att lyckas bli gravid.

Hur känns det då att så innerligt önska sig ett barn men veta att det kanske inte ens går?
Sen får man frågan flera gånger om, när är det dags för er?
Ska ni inte prova något annat, testa det och bla.bla




Eleni

Inga kommentarer: