tisdag 17 april 2012

Nervös inför imorgon - Ny spruta

Imorgon ska jag ta min tredje injektion. Denna gången i övre delen av rumpan.
Det gör redan ont där och nu ska jag få plågas mer :(

Kan man få mens under nedreglering?

Har för mig att jag tidigare har svarat nej på det men nu är jag själv ett levande bevis på att ha mens under nedreglering. Det är ett mysterium men läkaren tror att kroppen stretar emot och jag ska därför få ta injektionerna var tredje vecka nu.

Men är fortfarande rädd för få ännu en allergisk reaktion, vill inte in på sjukan igen :(

Jag försöker att inte tänka på det, men jag känner mig ofta ensam.
Inlåst i mitt egna hem, för att jag inte klarar att gå ut.
Jag blir så ledsen och trött.

Pratade med en annan tjej igår vi diskuterade hur andra ser på endo.
Man får ofta konstiga kommentarer

- Mensvärk? Det har jag med, ta en alvedon/panodil
- Sluta klaga
- Du är tråkig

Och en massa annat, men vad dem inte förstår är att det ofta är en kamp att ta sig upp ur sängen på morgonen.
Det är då man behöver sina vänner, så finns där.

Ett stöd, en hand som sträcker ut
En röst som försöker lugna
En röst som vill hjälpa

Det är ingen som vill spela martyr och vill att alla ska tycka synd om en
Man vill att någon ska bry sig
Inte ta avstånd

För vem vill sitta hemma?
Vem vill vara sjuk?

Eleni

Inga kommentarer: