onsdag 11 april 2012

Hundarna och en blivande stjärna

Ja, som sagt. Niki och Kirha är mitt i höglöpet för tillfället och lilla Heff plågas den stackaren.
Gnäller och flåsar, springer runt som en toke och får aldrig lugn och ro.

Vi ville para Kirha och var iväg och hämtade en lovande hane till henne men tyvärr så var det noll intresse från bådas sidor och så fort Heff kom hem så vek Kirha undan svansen.

Tyvärr så blir det inga valpar vid detta löp har vi insett så vi får ta det vid nästa löp om dem båda mår bra!

När vi köpte Heff så var tanken att jag skulle ställa ut honom, under tiden så möttes vi utav en massa tråkigheter. Heff hade något fel på sitt revben och uppfödaren vägrade ta tillbaka honom, vi åkte in och ut på djursjukhuset och möttes av att
- Nej tyvärr ni kan inte ställa ut honom, ni kan inte avla på honom!

Självklart var vi jätte ledsna men ville inte göra oss av med honom.
Nu har han trots allt blivit godkänd :) Jippi kände jag!

Jag kan inte så mycket om att ställa ut och tyvärr så kan jag inte kontakta Heffs uppfödare så nu är jag på jakt efter en annan kennel som kanske skulle vilja hjälpa mig om hur jag ska gå tillväga.

Jag vet inte ens om Heff kommer att uppskatta detta men gillar han inte det så slutar vi med det och hittar något som passar oss båda.

Skulle vara så roligt att få tävla som ett team och kanske tom vinna ett pris.

Vem vet, han kanske är en blivande stjärna? :)


Eleni

Inga kommentarer: