torsdag 22 mars 2012

Hemma från sjukhuset

Hej alla här inne!
Tog min andra spruta för nedregleringen i förrgår och har legat på sjukhus sen dess, är nyligen hemkommen men feber och ordentliga smärtor i kroppen. Läkarna bedömde det som en allergisk reaktion, de misstänker även reumatism men tror själv på fibromyalgi. Jag ska även få en remiss för en koloskopi och en massa annat :(. Började även med östrogen plåster för att minska alla biverkningar jag fått. Behövde bara få berätta. Är så ledsen och det känns som att allt bara blir värre och värre för varje dag :( och jag är bara 24 :(
Hur ska livet se ut om 1 år? 10?

Blää...
Eleni

4 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Usch så jobbigt! Hoppas det blir bättre snabbt och att allergiska reaktionen ger med sig! Jag mådde bättre ändå när jag började med östrogenplåster, nu hade jag en annan spruta än du men det är väl egentligen samma skit kan jag tänka mig.
Jag förstår hur du känner med hur livet ska se ut i framtiden, det är inte lätt alltid att hålla hoppet uppe. Men man måste ändå försöka ha hopp, hopp om att må bättre i framtiden.

lillajag sa...

Anna-Maria : Ja det hoppas jag med. Vilka plåster använde du då? Mina plåster ska jag byta två gånger i veckan och sätts under navel. Fick en liten dos då jag tidigare har mått dåligt utav östrogen så hoppas verkligen att detta hjälper.
Ja, hoppet är ju det sista som överger en säger man ;)
Vissa dagar är det bara så otroligt tufft och för varje gång jag kommer till läkaren så är det alltid något nytt dem kommer på. Som detta med reumatismen och allt annat :(

Hur mår du idag? Är du nedreglerad?

Anna-Maria sa...

Jag har för mig att de hette estrado eller nåt sånt, började på svagaste styrkan och fick trappa upp några gånger, skulle klistras på magen och bytas två ggr i veckan. :) Man måste ha hopp och tro på framtiden, annars orkar man ju inte alls. :) Jag vet hur det är att få nåt nytt för varje gång man går till doktorn (känns det som iaf). Jag har, utöver endometriosen, astma/allergi och binjurebarksvikt vilket inte är helt kul att kombinera ihop med allting. Dessutom har jag nu gått med feber i 6 veckor utan att de kommer på varför så jag är en aning less nu kan jag säga. Endo-läkarna säger att febern inte kan komma från det men de andra läkarna tycker att det ju visst borde kunna göra det, känner mig lite som en pingpongboll som slängs fram och tillbaka. Nu väntar jag på ultraljud av hjärtat och remiss till reumatologen för utredning där, är det inte det ena så är det det andra. :P

Endometriosen är ändå relativt okej just nu (om det inte är det som ger febern då, men då borde jag ha mer ont ändå tycker jag...). Bättre och sämre dagar och perioder såklart men det är främst resten av kroppen som strejkar just nu. Jag har hormonspiral och provera som behandling och det fungerar okej ändå. Vågar inte trappa upp proveran så mycket mer, jag blir så deprimerad av vissa p-piller jag testat att jag skulle kunna ge bort min fiol (min älskling!) utan att blinka, så jag vågar inte öka för fort och för mycket.

Har du testat akupunktur? Jag går hos en kines och det är det jag tycker ger bäst effekt faktiskt. Kan göra kalasont när jag är där men hellre mer ont en timme där och mindre ont resten av tiden! :)

Unknown sa...

Anna-Maria : Det är exakt samma plåster :) Jag fick börja med en låg dos med då dem inte vet hur jag reagerar. Brukar ju reagera på allt möjligt haha!
Ush då, låter som att du har en hel del.
Jag är med astmatiker och jag en hel del allergier :( Men det är något man lär sig att leva med.
Vad är binjurebarksvikt? Hur påverkar det dig?
Ja, det verkar som att det aldrig ska ta slut. Hoppas på att ultraljudet visar sig vara bra för dig så du slipper en massa mer :)

Tar du kombinerade p-piller?

Har faktiskt inte gjort det men har hört att det ska vara bra, kanske vore något för mig. Speciellt nu när dem misstänker reumatism (tror själv mer på fibromyalgi) men vi får se vad dem kommer fram till!

Oj då! Vad är det som gör ont då? Nålarna eller själva behandlingen i sig?