tisdag 14 februari 2012

Min dag

Idag hade jag ett tufft samtal med gyn. Dem var så otroligt elaka mot mig att jag nu har beslutat mig för att gå till en privat gyn i Kalmar och hoppas på att bli bemött på ett bra sätt och återigen få bygga upp ett förtroende för sjukvården.

Sambon överraskade mig med en otroligt fin bukett rosor :) det behövs verkligen dagar som dessa!

Sedan gick jag iväg till min vän. Jag måste säga att det är ytterst få som faktiskt bryr sig om att jag har ont. Jag blir ofta förlöjligad och kallad både den ena och det andra.
Men hon gör inte det. Hon lyssnar alltid och bryr sig. Hon försöker att förstå mig. Hon blir ledsen när jag mår dåligt.

Det är inte bara hon som bryr sig men det är henne jag pratar nu.

Eleni

2 kommentarer:

Emma sa...

Hittade hit från FL och såg det här inlägget :) Måste bara säga att den privata gyn-mottagningen i Kalmar har varit toppen mot mig i alla fall (tror bara att det finns en, men det är väl den vid Larmtorget du menar?)!! Gick dit efter ett felaktigt besked från MVC och kände mig väldigt trygg men Magnus som jobbade där. Han var chef på förlossningen tidigare och min barnmorska sa också att han är riktigt kunnig! Lycka till :)

Lena sa...

Hejsan!

Ja det är den på larmgatan.
Vad skönt att höra, jag hoppas att jag får den hjälp jag behöver utav dem. Ska dit nästa vecka :)

Tack så hemskt mycket!!