torsdag 23 februari 2012

Matlistan!

Ofta så kan jag känna att jag inte har en aning om vad jag ska laga för mat.
Våra dagar brukar lyda ungefär såhär :

- Jag är hungrig! (Sambon)
- Jaha okej, vad är du sugen på?
- Jag vet inte...
- Men vad vill du att jag ska laga? (det är jag som sköter matlagningen här hemma)
- Jag vet inte, gör vad du vill!
- Okej, då gör jag ...!
- Nej, det vill jag inte ha!



Haha, det brukar sluta med att jag gör det som faller mig in och vi blir mätta till slut.
Men det brukar ta ett tag. Speciellt nu när sambon jobbar. Då ska han ha mat när han kommer hem och till dagen efter. Så har nu kommit på den briljanta idén att skriva en matlista.
Lista är gjord på det vi tycker om, så nu kan vi handla smartare och så behöver jag inte känna mig stressad.

Här kommer det några förslag


MÅNDAG – Spaghetti och köttfärssås
TISDAG – Ris och kyckling
ONSDAG – kotlett och råstekt potatis
TORSDAG - Fiskgratäng
FREDAG – Chili con carne
LÖRDAG - Tacotårta
SÖNDAG – Lasange

MÅNDAG – Pytt i panna
TISDAG – färsk pasta med sås
ONSDAG – Limekyckling
TORSDAG – Fyllda paprika med potatis
FREDAG - Ravioli

Fortsättning följer...
Eleni

Inga kommentarer: